Főleg egy egyéni vállalkozónak vagy egy kisvállalkozás vezetőjének folyamatosan sakkozni kell az idejével, hiszen egy személyben kell elvégeznie az összes vállalkozással kapcsolatos feladatot. Egyszerre vezető, pénzügyes, marketinges, webes… és még hosszan sorolhatnám a szerepeket, amelyeket egy vállalkozónak be kell töltenie.
Mindezek mellett pedig a vállalkozás fő tevékenységével is foglalkoznia kell.
Éppen ezért válik egyre népszerűbbé a virtuális asszisztensek alkalmazása, különösen a mikro-, kis- és középvállalkozások körében. De vajon ki is az a virtuális asszisztens, és mit csinál pontosan?
Tarts velem, és fedezzük fel együtt ezt a sokoldalú és izgalmas szakmát!
Ki az a virtuális asszisztens (VA)?
Sok mikro-, kis- és középvállalkozás nem tud megfizetni egy adminisztratív alkalmazottat a magas bérköltségek és járulékok miatt, amelyeket akkor is kell fizetni, ha nincs sok munka. Viszont a cégvezetőknek nincs idejük egyedül intézni minden működéshez kötődő háttérfeladatot, ezért érdemes ezeket kiszervezni.
A virtuális asszisztens olyan szakember, aki távolról nyújt adminisztratív, technikai, vagy kreatív támogatást ügyfeleinek. Nem alkalmazott, hanem független vállalkozó, aki saját ügyfélkörét építi fel és kezeli. Megbízási szerződéssel dolgozik, amely részletesen magában foglalja a feladatokat és a feltételeket.
Milyen feladatokban tud segíteni egy virtuális asszisztens?
A konkrét feladatok ügyféltől függnek, hogy mi a kérése, de alapvetően mivel virtuális asszisztenciáról van szó, ezért olyan feladatok kerülhetnek átadásra, amelyek nem igényelnek személyes jelenlétet, és rugalmas időbeosztásban végezhetőek.
Ahány virtuális asszisztens, annyi féle szolgáltatás létezik, hiszen mindenkinek más a végzettsége, mások a korábbi szakmai tapasztalatai. Általánosságban mégis a következő területeket emelném ki, ahol egy VA tud segíteni:
Hogyan lehet sikeres egy VA vállalkozó?
A siker kulcsa a szervezettség, a megbízhatóság, az ügyfelekkel való hatékony kommunikáció, a gyors tanulási képesség és az állandó tudásbővítés. Egy jó VA ismeri az aktuális eszközöket és technológiákat, amelyekkel hatékonyabban végezheti munkáját, és képes alkalmazkodni ügyfelei változatos igényeihez.