Ambrus-Pethő Veronika - Virtuális Asszisztens

Ambrus-Pethő Veronika - Virtuális Asszisztens

Ki az a virtuális asszisztens, és mit csinál? Ismerd meg a kulisszatitkokat!

2024. május 23. - Pethő Veronika
Vállalkozóként az idő a legértékesebb erőforrás, amelyből sosem elég.

Főleg egy egyéni vállalkozónak vagy egy kisvállalkozás vezetőjének folyamatosan sakkozni kell az idejével, hiszen egy személyben kell elvégeznie az összes vállalkozással kapcsolatos feladatot. Egyszerre vezető, pénzügyes, marketinges, webes… és még hosszan sorolhatnám a szerepeket, amelyeket egy vállalkozónak be kell töltenie.

Mindezek mellett pedig a vállalkozás fő tevékenységével is foglalkoznia kell.

Éppen ezért válik egyre népszerűbbé a virtuális asszisztensek alkalmazása, különösen a mikro-, kis- és középvállalkozások körében. De vajon ki is az a virtuális asszisztens, és mit csinál pontosan?

Tarts velem, és fedezzük fel együtt ezt a sokoldalú és izgalmas szakmát!

Ki az a virtuális asszisztens (VA)?

 

Sok mikro-, kis- és középvállalkozás nem tud megfizetni egy adminisztratív alkalmazottat a magas bérköltségek és járulékok miatt, amelyeket akkor is kell fizetni, ha nincs sok munka. Viszont a cégvezetőknek nincs idejük egyedül intézni minden működéshez kötődő háttérfeladatot, ezért érdemes ezeket kiszervezni.


A virtuális asszisztens olyan szakember, aki távolról nyújt adminisztratív, technikai, vagy kreatív támogatást ügyfeleinek
. Nem alkalmazott, hanem független vállalkozó, aki saját ügyfélkörét építi fel és kezeli. Megbízási szerződéssel dolgozik, amely részletesen magában foglalja a feladatokat és a feltételeket.

Milyen feladatokban tud segíteni egy virtuális asszisztens?

 

A konkrét feladatok ügyféltől függnek, hogy mi a kérése, de alapvetően mivel virtuális asszisztenciáról van szó, ezért olyan feladatok kerülhetnek átadásra, amelyek nem igényelnek személyes jelenlétet, és rugalmas időbeosztásban végezhetőek.


Ahány virtuális asszisztens, annyi féle szolgáltatás létezik, hiszen mindenkinek más a végzettsége, mások a korábbi szakmai tapasztalatai. Általánosságban mégis a következő területeket emelném ki, ahol egy VA tud segíteni:

  • Adminisztratív - és back-office támogatás: Ez magában foglalja az összes napi rutinfeladatot, amelyek minden vállalkozás életében jelen vannak. Kiszervezésük jelentős terhet vehet le a vállalkozók válláról.
  • Pénzügyi asszisztencia: A számlázás, könyvelési anyagok előkészítése, kapcsolattartás a könyvelővel, a különböző pénzügyi kimutatások vezetése szintén olyan terület, amely havi szinten sok időt felemészt, de egy VA át tudja vállalni ezeket a feladatokat.
  • Kapcsolattartás ügyfelekkel, céges partnerekkel: Legyen szó ügyfelek kérdéseiről, árajánlat bekérésről, különböző partnerekkel kapcsolattartásról vagy technikai segítségnyújtásról, a virtuális asszisztensre ezeket a feladatokat is rá lehet bízni.
  • Általános asszisztencia és szervezés: Időpontok, megbeszélések, találkozók, kisebb céges események szervezése szintén átadható a virtuális asszisztensnek, aki az időpontokat, határidőket is kezelheti egyúttal a naptárban.
  • Kreatív feladatok: Ha nyitott rá az adott virtuális asszisztens, akkor a kreatív feladatokkal is meg lehet bízni. Például prezentáció készítésével, kreatívok készítésével weboldalra vagy közösségi médiabejegyzésekhez, akár kisebb videóvágási feladatokkal is.

Hogyan lehet sikeres egy VA vállalkozó?

 

A siker kulcsa a szervezettség, a megbízhatóság, az ügyfelekkel való hatékony kommunikáció, a gyors tanulási képesség és az állandó tudásbővítés. Egy jó VA ismeri az aktuális eszközöket és technológiákat, amelyekkel hatékonyabban végezheti munkáját, és képes alkalmazkodni ügyfelei változatos igényeihez.

Ha hasznosnak találtad a cikkemet, akkor kövess be valamelyik profilomon további tartalmakért!

Facebook

LinkedIn

A bejegyzés trackback címe:

https://ambruspethoveronika.blog.hu/api/trackback/id/tr4218411215
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása